Commerciële Inspiratie

commerciele inspiratie

Ontstaan…

Het detailhandelslandschap veranderde sterk op relatief korte tijd. Technologische vernieuwingen, veranderende vraag- en aanbodspelers en andere verwachtingen van consumenten dagen de retail uit.

“Commerciële Inspiratie”, een project van de Vlaamse Overheid, Unizo en Wes, begeleidde handelaars individueel om zo ondernemerschap en vernieuwingsdrang te stimuleren. Het project startte op in 2014 en werd na 4 jaar afgerond.

Concept

Een individueel inspiratietraject bestond uit vier sessies per ondernemer: een verkennend kennismakingsgesprek, een brainstormsessie, een opvolggesprek en een rapport met inspirerende voorbeelden en tips.

Elke ondernemer kreeg een persoonlijke coach toegewezen die werd bijgestaan door een team van experten. Geïnspireerd door de trends die de detailhandel beïnvloeden, werden vervolgens vernieuwende acties op maat van de zaak uitgewerkt. Op het einde van het traject ontving de ondernemer een inspiratierapport op maat. Dit rapport omvatte naast een actieplan en lokale situatieschets, ook diverse instrumenten die de ondernemer in staat stelde om het vernieuwingsproces te blijven herhalen.

Mijn bijdrage

Individuele coaching van retailers, horeca-zaken en dienstenbedrijven.

In opdracht van Unizo vzw, een initiatief van Agentschap Innoveren & Ondernemen.