Stamgasten

Stamgasten_bierviltje_def_logo_centraal_24-4

Ontstaan

… vanuit een zoektocht naar een leuke formule om jongeren in contact te brengen met ondernemerschap en het professionele leven. Geïnspireerd op het succesvolle Amerikaans concept: Raising the Bar. De eerste editie Stamgasten vond plaats op 30 mei 2017. Op 24 april 2018 organiseerden we het concept ook in Geel en Hasselt.

Concept

Een vijftal ondernemers, kunstenaars en opiniemakers vertellen van op een barkruk hoe zij ondernemer werden en wat de valkuilen zijn. Vervolgens is het aan het publiek om de ‘Stamgasten’ te interviewen. Geen podium, geen stoelen in theateropstelling, wel tafeltjes en stoeltjes kris kras door elkaar.

Stamgasten op vorige edities: Dries Henau & Yuri Vandenbogaerde (Wasbar), Angelique Foré (Belmodo), Stef De Corte (Smartphoto), Tim Duhamel (Insites Consulting), Bart Roman (Laundry Day, WeCanDance & Essence Cuisine), Bart De Waele (Wijs), Julie Stampaert (Julie’s House), etc.

Waarom op café?

Omdat heel wat geniale ideeën ontstaan tussen pot en pint.

Omdat bijleren niet altijd in een formele setting hoeft plaats te vinden.
Omdat je er kan spreken met mensen die je anders niet gauw ontmoet.

Doelgroep

Studenten en jonge ondernemers

Mijn bijdrage

Bedenker van het concept, initiatie & ontwerp van het logo.

Lees ook het artikel op deze website: Stamgasten Vol. 3

In opdracht van Voka Oost-Vlaanderen